Lørdagskirken

et tilbud om gratis middag,

godt fællesskab og

en kort gudstjeneste

Hvem kommer?

mennesker, som enten kan være hjemløse, ensomme eller socialt udsatte
Der kommer gennemsnitligt 40 mennesker, men når der er julefest i december, samles der ca. 75. Midt i juni er der sommerudflugt i lejet bus.

Hvor og hvornår

Afholdes i Bethlehemskirkens menighedssal
Afholdes ca. hver tredje lørdag i Bethlehemskirken.
Kører i turnus med to andre kirker på Nørrebro.

Drives ved

frivillige gaver og donationer fra forskellige fonde, bl.a. Østifterne. Lørdagskirkens medarbejdere er udelukkende frivillige. Det gælder såvel kokkene som de personer, der møder op til servering, opvask og oprydning. Prædikanterne til gudstjenesten er forskellige præster og lægfolk, som også er der på frivillig basis.

Kontaktperson og yderligere oplysninger:

Bethlehemskirken: Ulla Frydkjær, mobil: 61300710 mail: ufrydkjaer@gmail.com.dk

Københavnerkirken: Natasja Michael, mobil 2629 6040, mail: nataschine@hotmail.com

Evangelisk Luthersk Mission: Karen Storgaard, mobil 6092 9941 mail: kjst@email.dk

Frivillige hænder

Lørdagskirken er et tilbud til ensomme og udsatte mennesker, hvor vi mødes hver 3. lørdag i Bethlehemskirkens menighedssal, Tømrergade 9, 2200 Kbh. N. Der serveres varm mad og kaffe med efterfølgende andagt/gudstjeneste. Som frivillig kan man hjælpe med maden, dække bord, lave kaffe, vaske op, servere og rydde op. Man skal ikke komme hver gang, men der udsendes hver gang ca. en uge i forvejen en e-mail med en forespørgsel, som man så svarer på. Det er naturligvis velkomment at være der hver gang.  Henvendelse til kontaktperson Ulla Frydkjær på e-mail ufrydkjaer@gmail.com eller tlf. 61300710.

Udsagn fra Ole, vores frivillige kok i Lørdagskirken:
Jeg har været frivillig i Lørdagskirken 4-5 år. Mit arbejde består i at finde på, hvad vi skal servere for gæsterne, dernæst købe ind og tilberede maden. Det skal helst være, hvad man kalder "gammeldags" mad.

Så ser jeg efter gode tilbud og køber ind til fryseren og tænker på, at det vi serverer skal være sundt, nærende og varierende.

På åbningsdagene har jeg købt det hele på forhånd, så alt er klart og har planlagt, hvad de andre frivillige skal lave. Jeg og en medhjælper går typisk i gang kl. 15.00, og som regel er vi færdige til kl. 18.00. Udover jeg kan lide at lave mad og har det hyggeligt med de øvrige frivillige ved jeg, at jeg gør noget godt for andre og det udtrykker gæsterne ofte taknemmelighed over, så det giver mig noget godt tilbage.

Lørdagskirken